Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw OPPO A77 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je OPPO A77 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je OPPO A77 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw OPPO A77 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a77

Wat te doen als de camera van jouw OPPO A77 niet meer werkt?

1- Start je OPPO A77 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de OPPO A77-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OPPO A77

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OPPO A77. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het OPPO A77-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de OPPO A77 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw OPPO A77 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de OPPO A77 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.