Select Page

Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Oppo A3 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Oppo A3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Oppo A3 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Oppo A3 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oppo-a3

Wat te doen als de camera van jouw Oppo A3 niet meer werkt?

1- Start je Oppo A3 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Oppo A3-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Oppo A3

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Oppo A3. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Oppo A3-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Oppo A3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Oppo A3 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Oppo A3 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.