Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw OnePlus X start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je OnePlus X niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je OnePlus X weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw OnePlus X één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-x

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus X niet meer werkt?

1- Start je OnePlus X opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de OnePlus X-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus X

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus X. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het OnePlus X-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de OnePlus X opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw OnePlus X in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de OnePlus X herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.