Het kan zijn dat je de camera op jouw OnePlus 2 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je OnePlus 2 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je OnePlus 2 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw OnePlus 2 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-oneplus-2

Wat te doen als de camera van jouw OnePlus 2 niet meer werkt?

1- Start je OnePlus 2 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de OnePlus 2-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je OnePlus 2

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de OnePlus 2. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het OnePlus 2-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de OnePlus 2 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw OnePlus 2 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de OnePlus 2 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.