Het kan gebeuren als je de camera op jouw Neffos X9 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Neffos X9 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Neffos X9 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Neffos X9 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-neffos-x9

Wat te doen als de camera van jouw Neffos X9 niet meer werkt?

1- Start je Neffos X9 opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Neffos X9-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Neffos X9

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Neffos X9. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Neffos X9-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Neffos X9 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Neffos X9 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Neffos X9 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.