Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Motorola one start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Motorola one niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Motorola one opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Motorola one één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-motorola-one

Wat te doen als de camera van jouw Motorola one niet meer werkt?

1- Start je Motorola one opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Motorola one-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Motorola one

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Motorola one. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Motorola one-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Motorola one opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Motorola one in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Motorola one herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.