Het kan zijn dat je de camera op jouw Motorola Moto G5S start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Motorola Moto G5S niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Motorola Moto G5S weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Motorola Moto G5S één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-motorola-moto-g5s

Wat te doen als de camera van jouw Motorola Moto G5S niet meer werkt?

1- Start je Motorola Moto G5S opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Motorola Moto G5S-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Motorola Moto G5S

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Motorola Moto G5S. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Motorola Moto G5S-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Motorola Moto G5S opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Motorola Moto G5S in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Motorola Moto G5S herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.