Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Motorola Moto e5 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Motorola Moto e5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Motorola Moto e5 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Motorola Moto e5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-motorola-moto-e5

Wat te doen als de camera van jouw Motorola Moto e5 niet meer werkt?

1- Start je Motorola Moto e5 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Motorola Moto e5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Motorola Moto e5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Motorola Moto e5. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Motorola Moto e5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Motorola Moto e5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Motorola Moto e5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Motorola Moto e5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.