Het kan zijn dat je de camera op jouw Moto G6 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Moto G6 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Moto G6 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Moto G6 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Moto-G6

Wat te doen als de camera van jouw Moto G6 niet meer werkt?

1- Start je Moto G6 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Moto G6-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Moto G6

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Moto G6. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Moto G6-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Moto G6 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Moto G6 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Moto G6 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de recentste apps weg te doen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.