Het kan gebeuren als je de camera op jouw Meizu U10 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Meizu U10 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Meizu U10 opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Meizu U10 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-meizu-u10

Wat te doen als de camera van jouw Meizu U10 niet meer werkt?

1- Start je Meizu U10 opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Meizu U10-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Meizu U10

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Meizu U10. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Meizu U10-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Meizu U10 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Meizu U10 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Meizu U10 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.