Het kan gebeuren als je de camera op jouw Meizu M3E start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Meizu M3E niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Meizu M3E opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Meizu M3E één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-meizu-m3e

Wat te doen als de camera van jouw Meizu M3E niet meer werkt?

1- Start je Meizu M3E opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Meizu M3E-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat zo is , is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Meizu M3E

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Meizu M3E. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Meizu M3E-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Meizu M3E opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Meizu M3E in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Meizu M3E herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.