Het kan zijn dat je de camera op jouw LG V10 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je LG V10 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je LG V10 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw LG V10 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-v10

Wat te doen als de camera van jouw LG V10 niet meer werkt?

1- Start je LG V10 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de LG V10-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG V10

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG V10. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het LG V10-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de LG V10 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw LG V10 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de LG V10 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.