Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw LG Q6 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je LG Q6 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je LG Q6 weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw LG Q6 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-q6

Wat te doen als de camera van jouw LG Q6 niet meer werkt?

1- Start je LG Q6 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de LG Q6-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG Q6

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG Q6. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG Q6-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de LG Q6 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw LG Q6 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de LG Q6 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.