Het kan gebeuren als je de camera op jouw LG K8 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je LG K8 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je LG K8 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw LG K8 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-k8

Wat te doen als de camera van jouw LG K8 niet meer werkt?

1- Start je LG K8 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de LG K8-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG K8

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG K8. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG K8-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de LG K8 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw LG K8 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de LG K8 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.