Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw LG K4 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je LG K4 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je LG K4 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw LG K4 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-k4

Wat te doen als de camera van jouw LG K4 niet meer werkt?

1- Start je LG K4 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de LG K4-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG K4

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG K4. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG K4-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de LG K4 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw LG K4 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de LG K4 herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.