Het kan zijn dat je de camera op jouw LG G5 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je LG G5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je LG G5 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw LG G5 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-g5

Wat te doen als de camera van jouw LG G5 niet meer werkt?

1- Start je LG G5 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de LG G5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG G5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG G5. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het LG G5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de LG G5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw LG G5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de LG G5 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.