Het kan gebeuren als je de camera op jouw LG G2 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je LG G2 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je LG G2 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw LG G2 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lg-g2

Wat te doen als de camera van jouw LG G2 niet meer werkt?

1- Start je LG G2 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de LG G2-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je LG G2

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de LG G2. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het LG G2-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de LG G2 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw LG G2 in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de LG G2 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.