Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Lenovo Vibe C start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Lenovo Vibe C niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Lenovo Vibe C weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw Lenovo Vibe C één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lenovo-vibe-c

Wat te doen als de camera van jouw Lenovo Vibe C niet meer werkt?

1- Start je Lenovo Vibe C opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Lenovo Vibe C-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Lenovo Vibe C

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Lenovo Vibe C. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Lenovo Vibe C-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Lenovo Vibe C opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Lenovo Vibe C in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Lenovo Vibe C opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.