Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Lenovo K5 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Lenovo K5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Lenovo K5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Lenovo K5 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-lenovo-k5

Wat te doen als de camera van jouw Lenovo K5 niet meer werkt?

1- Start je Lenovo K5 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de Lenovo K5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Lenovo K5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Lenovo K5. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Lenovo K5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Lenovo K5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Lenovo K5 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Lenovo K5 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.