Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw HTC One V start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je HTC One V niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je HTC One V opnieuw werkt.

We zullen dus zien hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw HTC One V één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-htc-one-v

Wat te doen als de camera van jouw HTC One V niet meer werkt?

1- Start je HTC One V opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de HTC One V-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HTC One V

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HTC One V. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het HTC One V-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de HTC One V opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw HTC One V in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de HTC One V opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.