Het kan zijn dat je de camera op jouw HTC One A9 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je HTC One A9 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je HTC One A9 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw HTC One A9 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-htc-one-a9

Wat te doen als de camera van jouw HTC One A9 niet meer werkt?

1- Start je HTC One A9 opnieuw op

Het eerste wat je moet proberen als de HTC One A9-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HTC One A9

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HTC One A9. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het HTC One A9-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de HTC One A9 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw HTC One A9 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de HTC One A9 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.