Het kan gebeuren als je de camera op jouw HP Elite x3 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je HP Elite x3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je HP Elite x3 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen als de camera-app op jouw HP Elite x3 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-hp-elite-x3

Wat te doen als de camera van jouw HP Elite x3 niet meer werkt?

1- Start je HP Elite x3 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de HP Elite x3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je HP Elite x3

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de HP Elite x3. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het HP Elite x3-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de HP Elite x3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw HP Elite x3 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de HP Elite x3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.