Het kan zijn dat je de camera op jouw Honor 8X start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Honor 8X niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Honor 8X weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Honor 8X één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-8x

Wat te doen als de camera van jouw Honor 8X niet meer werkt?

1- Start je Honor 8X opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten doen als de Honor 8X-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Honor 8X

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Honor 8X. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Honor 8X-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Honor 8X opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Honor 8X in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Honor 8X herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.