Het kan zijn dat je de camera op jouw Honor 7X start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Honor 7X niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Honor 7X weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Honor 7X één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-7x

Wat te doen als de camera van jouw Honor 7X niet meer werkt?

1- Start je Honor 7X opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Honor 7X-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Honor 7X

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Honor 7X. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Honor 7X-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Honor 7X opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Honor 7X in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Honor 7X herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.