Het kan gebeuren als je de camera op jouw Honor 7S start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Honor 7S niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Honor 7S weer werkt.

We zullen dus zien hoe je moet doen als de camera-app op jouw Honor 7S één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-7s

Wat te doen als de camera van jouw Honor 7S niet meer werkt?

1- Start je Honor 7S opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Honor 7S-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Honor 7S

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Honor 7S. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Honor 7S-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Honor 7S opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Honor 7S in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Honor 7S opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.