Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Honor 10 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En ja als de camera van je Honor 10 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Honor 10 opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Honor 10 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-honor-10

Wat te doen als de camera van jouw Honor 10 niet meer werkt?

1- Start je Honor 10 opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Honor 10-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Honor 10

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Honor 10. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Honor 10-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Honor 10 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Honor 10 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de Honor 10 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.