Het kan je wel eens overkomen wanneer je naar het buitenland reist of als je van operator veranderd hebt, dat je niet een verbinding met internet hebt kunnen maken of geen enkele MMS hebt kunnen verzenden. Als dat zo is, komt het ongetwijfeld door de APN die ingesteld is op je Doro PhoneEasy 740. Daarvoor hebben we besloten dit artikel te schrijven om dit probleem op te lossen. We zullen eerst uitleggen wat een APN is. Ten tweede zullen we bekijken hoe je een APN op jouw Doro PhoneEasy 740 kunt instellen. Uiteindelijk zullen we zien in welke situaties het nodig is om een andere APN op je Doro PhoneEasy 740 in te stellen.

hoe-apn-in-te-kastellen-op-doro-phoneeasy-740

Wat is APN?

APN betekent Access Point Name. De APN vertegenwoordigt een verzameling verbindingsgegevens. Met deze verbindingsgegevens kan jouw Doro PhoneEasy 740 verbinding maken met mobiel internet (3G/4G/4G+ netwerk) en MMS-berichten ontvangen. Een verkeerde APN instelling kan veroorzaken dat jouw Doro PhoneEasy 740 geen enkele MMS-berichten ontvangt of niet een verbinding maakt met internet. Je moet weten dat elke operator zijn eigen APN heeft.

Hoe kan je een APN instellen op jouw Doro PhoneEasy 740?

Als je een APN wilt instellen op jouw Doro PhoneEasy 740, ga dan naar het menu INSTELLINGEN. Eenmaal daar, ga naar VERBINDINGEN, en dan naar MOBIELE NETWERKEN. En dan naar NAMEN TOEGANGSPUNTEN. Zodra je daar bent, moet je op de TOEVOEGEN NIEUWE APN rechtsboven in het scherm klikken. Je krijgt dan toegang tot een formulier die je moet invullen met de APN-gegevens van jouw operator. Als je bijvoorbeeld bij Vodafone bent, kan je de Vodafone APN-gegevens op internet opduikelen en deze gegevens moet je dan kopiëren op het formulier. Normaal gesproken zijn de APN’s van elke operator makkelijk te vinden. Deze behandeling moet je twee keer doen , ja je hebt en een APN nodig voor mobiel internet en een APN voor MMS.

In welk geval is het nodig om een APN op jouw Doro PhoneEasy 740 in te stellen?

Vaak is het niet nodig om een APN op jouw Doro PhoneEasy 740 in te stellen, want vaak zijn de APN instellingen automatisch al ingesteld. Maar het kan zijn dat je in sommige situaties de APN zelf moet instellen. Dit is bijvoorbeeld het geval als je een tweedehandse Doro PhoneEasy 740 hebt gekocht en dat de persoon die jou de Doro PhoneEasy 740 heeft verkocht bij een andere APN operator was. Ook als je naar het buitenland reist en dat je de SIM-kaart verwisselt.