Het kan gebeuren dat jij je Aquaris X5 wilt gebruiken en dat het scherm niet meer aan gaat. Het is vreselijk naar als dit gebeurt, omdat de Aquaris X5 nietswaardig is als het scherm niet aangaat. Daarom is dit een probleem dat nogal snel moet worden opgelost. Maar maak je geen zorgen, het geval dat het Aquaris X5-scherm niet aangaat, zegt niet zozeker dat het te vernieuwen is. Om je bij te staan te begrijpen wat er aan de hand is en om het scherm te repareren, hebben we besloten dit artikel op te schrijven. We zullen als eerste zien wat je moet doen als het scherm van je Aquaris X5 niet meer werkt. En dan zien we welke de oorzaken van het probleem kunnen zijn.

Het-scherm-van-mijn-gaat-niet-meer-aanaquaris-x5

Wat te doen als je Aquaris X5-scherm niet aan gaat

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Aquaris X5 te repareren.

Controleer of je Aquaris X5 volledig is geladen

Ja, we begrijpen dat het stom lijkt, maar het gebeurt dikwijls dat dit de reden van het probleem is. We bevelen je aan om te checken of je Aquaris X5 goed is geladen. Echt, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Daarom zelfs als je er zeker van bent dat je Aquaris X5 geladen is, alvorens je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het nogmaals laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

Voer een harde reset van Aquaris X5 uit

Misschien moet je een harde reset uitvoeren van je Aquaris X5 om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende stap.

Controleer of het het Aquaris X5-scherm is dat niet meer aangaat

Het is belangrijk om te weten of het echt het Aquaris X5-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook denkbaar dat het probleem aan iets anders ligt. Teneinde te checken of het scherm het niet meer doet, moet je je Aquaris X5 nog een keer aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling waarnemen, een geluid horen of de LED van Aquaris X5 licht op. Als je een van deze drie gevallen opmerkt, bewijst dit dat de Aquaris X5 gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, betekent dit dat het probleem niet noodzakelijkerwijs van het scherm komt.

Vervang het Aquaris X5-scherm

Als je in de vorige stap hebt kunnen confirmeren dat het Aquaris X5-scherm niet functioneert, betekent dit dat het een hardwareprobleem is. In dit geval is het jammer genoeg noodzakelijk om het Aquaris X5-scherm te verwisselen. Hiervoor adviseren wij je om naar een gespecialiseerde winkel te gaan.

Wat kunnen de oorzaken zijn dat een Aquaris X5- scherm niet meer aan gaat ?

Er kunnen verschillende redenen zijn dat het scherm niet meer oplicht. Hieronder zijn een paar opties.

Heeft je Aquaris X5 water-of vochtschade?

Het gebeurt regelmatig dat dit de reden is van een scherm dat niet goed functioneert. Als de Aquaris X5 in het water is gevallen of als je laatst in een behoorlijk vochtige omgeving bent geweest, kan daar het probleem van komen. En als dat zo is, kun je proberen je Aquaris X5 lichtjes te verwarmen met een droger en krachtig op de bovenkant van het scherm te drukken. Dit kan af en toe het scherm herstellen.

Is de Aquaris X5 gevallen?

Als je Aquaris X5 laatst gevallen is of als het scherm gebroken is, komt daar vermoedelijk het probleem van. We bevelen je aan naar de winkel te gaan om het scherm te verwisselen.

Zijn er andere signalen?

Als je Aquaris X5 de laatste tijd vreemde dingen heeft gedaan, dan kan het een signaal zijn van een probleem met het besturingssysteem (OS). Bijvoorbeeld als je Aquaris X5 alleen afgaat, of alleen herstart of allerlei andere vreemde dingen doet, dan is er waarschijnlijk een probleem met het besturingssysteem. Zo ja adviseren wij je een Factory Reset te realiseren.