Het is misschien weleens gebeurd dat je de camera op jouw Doro start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Doro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Doro opnieuw werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Doro één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-doro

Wat te doen als de camera van jouw Doro niet meer werkt?

1- Start je Doro opnieuw op

Wat je als eerste moet proberen als de Doro-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Doro

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Doro. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Doro-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Doro opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Doro in conflict is gekomen met de camera-app. Indien je zou willen weten of dat zo is, moet je de Doro herstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.