Het kan zijn dat je de camera op jouw Doogee T5 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En als de camera van je Doogee T5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Doogee T5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Doogee T5 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-doogee-t5

Wat te doen als de camera van jouw Doogee T5 niet meer werkt?

1- Start je Doogee T5 opnieuw op

Het eerste wat je kan doen als de Doogee T5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Doogee T5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Doogee T5. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Doogee T5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Doogee T5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een recent geïnstalleerde app op jouw Doogee T5 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Doogee T5 herstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps weg te doen en dan te testen of het probleem opgelost is.