Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Crosscall TREKKER-X1 start dat er een foutmelding kan worden weergegeven. En als de camera van je Crosscall TREKKER-X1 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Crosscall TREKKER-X1 weer werkt.

We zullen dus zien wat je moet doen als de camera-app op jouw Crosscall TREKKER-X1 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-trekker-x1

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall TREKKER-X1 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall TREKKER-X1 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de Crosscall TREKKER-X1-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall TREKKER-X1

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall TREKKER-X1. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall TREKKER-X1-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Crosscall TREKKER-X1 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Crosscall TREKKER-X1 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Crosscall TREKKER-X1 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te controleren of het probleem opgelost is.