Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Crosscall TREKKER-M1 start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Crosscall TREKKER-M1 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Crosscall TREKKER-M1 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen zodra de camera-app op jouw Crosscall TREKKER-M1 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-trekker-m1

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall TREKKER-M1 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall TREKKER-M1 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Crosscall TREKKER-M1-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall TREKKER-M1

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall TREKKER-M1. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Crosscall TREKKER-M1-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Crosscall TREKKER-M1 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, wil dit waarschijnlijk zeggen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Crosscall TREKKER-M1 in conflict is met de camera-app. Indien je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Crosscall TREKKER-M1 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.