Het kan gebeuren als je de camera op jouw Crosscall CORE X3 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Crosscall CORE X3 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Crosscall CORE X3 weer werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Crosscall CORE X3 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-crosscall-core-x3

Wat te doen als de camera van jouw Crosscall CORE X3 niet meer werkt?

1- Start je Crosscall CORE X3 opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Crosscall CORE X3-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Crosscall CORE X3

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Crosscall CORE X3. Om dit te regelen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Crosscall CORE X3-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app opnieuw op te starten.

4- Start de Crosscall CORE X3 opnieuw in veilige modus

Als geen van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Crosscall CORE X3 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Crosscall CORE X3 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.