Het kan gebeuren zodra je de camera op jouw Condor Plume P8 pro start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Condor Plume P8 pro niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven opdat de camera van je Condor Plume P8 pro opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Condor Plume P8 pro één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-condor-plume-p8-pro

Wat te doen als de camera van jouw Condor Plume P8 pro niet meer werkt?

1- Start je Condor Plume P8 pro opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de Condor Plume P8 pro-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms is het probleem te wijten aan een eenvoudige storing. Als dat het geval is, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Condor Plume P8 pro

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Condor Plume P8 pro. Om dit op te lossen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Daarvoor moet je naar het Condor Plume P8 pro-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Condor Plume P8 pro opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Condor Plume P8 pro in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dat zo is, moet je de Condor Plume P8 pro opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de recentste apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.