Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw BQ Aquaris E5 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je BQ Aquaris E5 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem uit te zoeken, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je BQ Aquaris E5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw BQ Aquaris E5 één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-bq-aquaris-e5

Wat te doen als de camera van jouw BQ Aquaris E5 niet meer werkt?

1- Start je BQ Aquaris E5 opnieuw op

Het eerste wat je kan proberen als de BQ Aquaris E5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, is een kleine herstart voldoende om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je BQ Aquaris E5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de BQ Aquaris E5. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het BQ Aquaris E5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de BQ Aquaris E5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw BQ Aquaris E5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de BQ Aquaris E5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.