Het kan zijn dat je de camera op jouw Blackview BV9600 Pro start dat er een foutmelding wordt afgebeeld. En ja als de camera van je Blackview BV9600 Pro niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Blackview BV9600 Pro opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Blackview BV9600 Pro één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-blackview-bv9600-pro

Wat te doen als de camera van jouw Blackview BV9600 Pro niet meer werkt?

1- Start je Blackview BV9600 Pro opnieuw op

Wat je als eerste kan proberen als de Blackview BV9600 Pro-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Blackview BV9600 Pro

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Blackview BV9600 Pro. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Blackview BV9600 Pro-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Blackview BV9600 Pro opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Blackview BV9600 Pro in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Blackview BV9600 Pro opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, wil dat zeggen dat inderdaad een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Vandaar dat wij je aanraden om de meest recente apps weg te doen en vervolgens te testen of het probleem opgelost is.