Het kan zijn dat je de camera op jouw ASUS Zenfone 5 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je ASUS Zenfone 5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je ASUS Zenfone 5 opnieuw werkt.

We zullen dus bekijken wat je moet doen als de camera-app op jouw ASUS Zenfone 5 één van de volgende foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-asus-zenfone-5

Wat te doen als de camera van jouw ASUS Zenfone 5 niet meer werkt?

1- Start je ASUS Zenfone 5 opnieuw op

Wat je als eerste kan doen als de ASUS Zenfone 5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, soms kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je ASUS Zenfone 5

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de ASUS Zenfone 5. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de applicatie te wissen. Om dat te doen, moet je naar het ASUS Zenfone 5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de ASUS Zenfone 5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen werkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw ASUS Zenfone 5 in conflict is met de camera-app. Als je wilt weten of dit het geval is, moet je de ASUS Zenfone 5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te deïnstalleren en dan te testen of het probleem opgelost is.