Het is vast weleens gebeurd dat je de camera op jouw Archos 40 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En ja als de camera van je Archos 40 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven zodat de camera van je Archos 40 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Archos 40 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-archos-40

Wat te doen als de camera van jouw Archos 40 niet meer werkt?

1- Start je Archos 40 opnieuw op

Het eerste wat je zou moeten proberen als de Archos 40-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Misschien werkt de camera-app niet omdat deze niet is geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Archos 40

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Archos 40. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Archos 40-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en vervolgens op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Archos 40 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Archos 40 in conflict is met de camera-app. Indien je wilt weten of dit het geval is, moet je de Archos 40 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, betekent dit dat echt een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te deïnstalleren en vervolgens te controleren of het probleem opgelost is.