Het kan zijn dat je de camera op jouw Archos 101e start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Archos 101e niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we bedacht de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Archos 101e weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen als de camera-app op jouw Archos 101e één van de hieronderstaande foutmeldingen aanmeldt:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-Archos-101e

Wat te doen als de camera van jouw Archos 101e niet meer werkt?

1- Start je Archos 101e opnieuw op

Wat je als eerste moet doen als de Archos 101e-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Ja, misschien kan het komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het nog steeds niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Af en toe werkt de camera-app niet want deze is dan niet bijgewerkt. Je zou kunnen updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al bijgewerkt is of nog steeds niet werkt, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Archos 101e

Ook kan het probleem komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Archos 101e. Om dit te regelen, kan het voldoende zijn de cache van de app te wissen. Om dat te doen, moet je naar het Archos 101e-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en vervolgens op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer vervolgens de app te herstarten.

4- Start de Archos 101e opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, betekent dit waarschijnlijk dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Archos 101e in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dat zo is, moet je de Archos 101e opnieuw opstarten in de veilige modus. Eén keer opnieuw opgestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat zeker een nieuw geïnstalleerde applicatie de schuldige is. Wij recommanderen hiervoor om de meest recente apps te verwijderen en dan te controleren of het probleem opgelost is.