Het kan zijn dat je de camera op jouw Aquaris X5 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En ja als de camera van je Aquaris X5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we bedacht de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Aquaris X5 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Aquaris X5 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-aquaris-x5

Wat te doen als de camera van jouw Aquaris X5 niet meer werkt?

1- Start je Aquaris X5 opnieuw op

Het eerste wat je moet doen als de Aquaris X5-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Ja, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dat gebeurd, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet omdat deze niet is bijgewerkt. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de applicatie al bijgewerkt is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Aquaris X5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Aquaris X5. Om dit te verhelpen, kan het voldoende zijn de cache van de applicatie te wissen. Hiervoor moet je naar het Aquaris X5-parametermenu/Instellingen gaan. Tik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Aquaris X5 opnieuw in veilige modus

Als geen van de hierbovenstaande stappen werkt, wil dit waarschijnlijk betekenen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Aquaris X5 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Aquaris X5 herstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan wel werkt, wil dat zeggen dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de schuldige is. We raden je daarom aan om de meest recente apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.