Het kan zijn dat je de camera op jouw Alcatel U5 start dat er een foutmelding wordt weergegeven. En als de camera van je Alcatel U5 niet meer werkt, kun je helaas geen foto’s meer maken! Om dit probleem op te lossen, hebben we besloten de volgende stappen te beschrijven opdat de camera van je Alcatel U5 weer werkt.

We zullen dus bekijken hoe je moet doen zodra de camera-app op jouw Alcatel U5 één van de volgende foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-u5

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel U5 niet meer werkt?

1- Start je Alcatel U5 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten proberen als de Alcatel U5-camera niet meer werkt, is het opnieuw opstarten van de telefoon. Inderdaad, af en toe kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Wanneer dit het geval is, volstaat een kleine herstart om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, moet je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms doet de camera-app het niet want deze is dan niet geüpdatet. Je kunt dus updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens tik je op Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel U5

Het probleem zou kunnen komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel U5. Om dit te verhelpen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Daarvoor moet je naar het Alcatel U5-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. Ga dan naar Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app te herstarten.

4- Start de Alcatel U5 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de hierbovenstaande stappen heeft gewerkt, zou het kunnen dat een recent geïnstalleerde app op jouw Alcatel U5 in conflict is met de camera-app. Als je zou willen weten of dit het geval is, moet je de Alcatel U5 opnieuw opstarten in de veilige modus. Eenmaal hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat echt een recent geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. Wij recommanderen hiervoor om de recentste apps te verwijderen en dan te testen of het probleem opgelost is.