Het is wellicht weleens gebeurd dat je de camera op jouw Alcatel A3 start dat er een foutmelding kan worden afgebeeld. En als de camera van je Alcatel A3 niet meer werkt, zou je helaas geen foto’s meer kunnen maken! Om dit probleem te arrangeren, hebben we besloten de onderstaande stappen te beschrijven zodat de camera van je Alcatel A3 weer werkt.

We zullen dus zien wat je zou kunnen doen zodra de camera-app op jouw Alcatel A3 één van de hieronderstaande foutmeldingen laat zien:

  • Camera neemt op
  • Camera-storing
  • Camera-app reageert niet
camera-werkt-niet-meer-alcatel-a3

Wat te doen als de camera van jouw Alcatel A3 niet meer werkt?

1- Start je Alcatel A3 opnieuw op

Wat je als eerste zou moeten doen als de Alcatel A3-camera niet meer werkt, is het herstarten van de telefoon. Inderdaad, misschien kan het probleem komen door een eenvoudige storing. Als dit zo is , is een kleine herstart genoeg om het probleem op te lossen. Als het dan nog niet werkt, kunt je naar de volgende stap gaan.

2- Update je apps

Soms werkt de camera-app niet want deze is dan niet geüpdatet. Je moet dan updaten door naar Google Play Store-app te gaan en vervolgens naar Mijn games en apps, dan Updaten. Als de app al geüpdatet is of het nog steeds niet doet, ga dan naar de volgende stap.

3- Wis het cachegeheugen van de camera-app van je Alcatel A3

Het probleem kan komen van het cachegeheugen van de camera-app van de Alcatel A3. Om dit op te lossen, kan het genoeg zijn de cache van de app te wissen. Hiervoor moet je naar het Alcatel A3-parametermenu/Instellingen gaan. Klik daar op Apps & meldingen en dan op Alle Apps Bekijken of App-info en daarna op Camera. En dan Opslag en Cache wissen. Probeer daarna de app opnieuw op te starten.

4- Start de Alcatel A3 opnieuw in veilige modus

Als geen enkel van de voorgaande stappen werkt, zou het kunnen dat een nieuw geïnstalleerde app op jouw Alcatel A3 in conflict is gekomen met de camera-app. Als je wilt weten of dat zo is, moet je de Alcatel A3 herstarten in de veilige modus. Eén keer hergestart in deze modus, open de camera-app. Als het dan goed werkt, betekent dit dat inderdaad een nieuw geïnstalleerde applicatie de boosdoener is. We raden je daarom aan om de meest recente apps weg te doen en dan te controleren of het probleem opgelost is.